A kosarad üres.

Próbáld ki a

10 motivációs tipp futáshoz

A világon több millió ember jár futni. Futunk szórakozásból, futunk kikapcsolódásból, hogy lefogyjunk, vagy jobb formába kerüljünk. A futás a legegyszerűbb, leghatásosabb, és általában a legolcsóbb módja annak, hogy fittebbé váljunk. Annak ellenére azonban, hogy a futás mind a test, mind a lélek számára hasznos, néha hiányzik belőlünk a motiváció ahhoz, hogy folytassuk. Veled is előfordult már ez? Az alábbi 10 kitűnő tanács segíthet Neked abban, hogy megőrizd a motivációd a futáshoz. Készen állsz?

A világon több millió ember jár futni. Futunk szórakozásból, futunk kikapcsolódásból, hogy lefogyjunk, vagy jobb formába kerüljünk. A futás a legegyszerűbb, leghatásosabb, és általában a legolcsóbb módja annak, hogy fittebbé váljunk. Annak ellenére azonban, hogy a futás mind a test, mind a lélek számára hasznos, néha hiányzik belőlünk a motiváció ahhoz, hogy folytassuk. Veled is előfordult már ez? Az alábbi 10 kitűnő tanács segíthet Neked abban, hogy megőrizd a motivációd a futáshoz. Készen állsz?

Első motivációs ötlet: Vásárolj új futócipőt

Általában az egyszerű megoldások válnak be a legjobban. Az egyik legegyszerűbb dolog, amit tehetsz, hogy vásárolsz magadnak egy új játékszert, és ezzel tartod fenn az érdeklődésed. A futócipő a futók legfontosabb felszerelése, ezért talán érdemes lenne ezzel kezdened. És ne feledd: nem szabad olcsó futócipőt venni! Ezt ezernyi vízhólyaggal tudjuk alátámasztani …

Második motivációs ötlet: Keress társat a futáshoz

Párosan szebb az élet, és ez a futásra is igaz. A futópartner segít megőrizni a motiváltságot, és továbblendítenek, ha hiányzik belőled a folytatáshoz szükséges energia. Az a fontos, hogy olyan társat válassz, aki nagyjából olyan képességekkel rendelkezik a futás terén, mint Te, máskülönben nagyon hamar vége szakadhat a közös futóedzéseknek.

Harmadik motivációs ötlet: Tűzz ki egyértelmű célokat

Célok nélkül nincs értelme az életnek, és ez a futásról is elmondható. Ha a futás semmilyen célt nem szolgál, biztos, hogy nagyon nehezen fogod tudni motiválni magad. Fogyni szeretnél? A futás ellazítja és kitisztítja az agyad? Azért futsz, hogy fitt és egészséges maradj? Bármilyen egyértelműen megfogalmazott cél megfelel.

Negyedik motivációs ötlet: Fedezd fel a természetet

Néha a futás önmagában nagyon unalmas tud lenni. Tedd egy kicsit érdekesebbé: figyeld meg és fedezd fel a természetet! Nem kell mindennap ugyanazon az útvonalon futnod – a lehetőségek szinte végtelenek, használd ki őket!

Ötödik motivációs ötlet: Hallgass zenét

A futás nagyon intenzív fizikai tevékenység, amelyben mindig ugyanaz a mozdulat ismétlődik. Ez az egyhangúság azonban megtörhető azzal, ha egyszerűen egy kis ritmust adsz hozzá. Vedd újra elő a régi MP3-lejátszóját, és hallgass zenét futás közben. Egyszerű, de hatásos!

Hatodik motivációs ötlet: Váltogasd

Újra és újra ugyanazt a tevékenységet végezni hamar unalmassá válhat, ehhez kétség sem fér. Próbáld meg azzal változatosabbá tenni a futást, hogy más fizikai tevékenységgel kombinálod. Ha általában mindennap futsz, akkor legalább kétszer egy héten próbáld ki helyette a kerékpározást. 

Hetedik motivációs ötlet: Regisztrálj versenyre

Semmi sem javít a motiváción úgy, mint ha mások ellen versenyezel. Mivel a futás olyan széles körben népszerű manapság, biztos nem lesz nehéz megfelelő futóversenyt találnod. Ha azzal az egyértelmű céllal edzel, hogy szeretnéd végigfutni a versenyt, biztosan képes leszel megőrizni az elszántságod és a motivációd.

Nyolcadik motivációs ötlet: Kísérd figyelemmel a fejlődésed

A futás nagyszerű dolog. Segít megszabadulni a felesleges kilóktól, fittebbé, erősebbé és kitartóbbá tesz. Érdemes rendszeresen ellenőrizni a fejlődésed, mert a jó eredmények és a képességek javulása boldoggá fognak tenni. A boldogságot pedig már csak egy lépés választja el a motiváltságtól!

Kilencedik motivációs ötlet: Használd ki a modern technika előnyeit

Tudtad, hogy napjainkban számos olyan applikáció létezik, amellyel az okostelefonod a személyi edződdé változtathatod? Úgy bizony – futás közben egyszerűen ellenőrizheted a távolságot, az átlagsebességet, megváltoztathatod a lejtést, az elégetett kalória mennyiségét és még sok mást. Nagyon szórakoztató és nagyon motiváló. Nekünk elhiheted!

Tizedik motivációs ötlet: Egy kis időre hagyj fel a futással

Komolyan. Ha semmi más nem válik be, egyszerűen hagyd abba a futást egy időre. Ez módot ad arra, hogy így kikapcsolódj és regenerálódj, és, ami még fontosabb, lehetőséget adsz magadnak arra, hogy rájöjj, mennyire hiányoznak a futóedzések. Előfordulhat, hogy a futás nélkül feszültnek, fáradtnak, egy kicsit betegnek vagy akár lehangoltnak fogod érezni magad, és ez a legjobb motiváló erő, hogy a futás végérvényesen az életed részévé váljon.