A kosarad üres.

Próbáld ki a

11 ok, hogy lefusd a félmaratont

A kikapcsolódás kedvéért futsz, ugye? Valószínűleg azért futsz, hogy ellazulj, egészséges és fitt maradj. Az az 5 kilométer, amit naponta lefutsz, nem okoz gondot. Szeretnéd egy kicsit érdekesebbé tenni a dolgot, és kihívást állítani magad elé? Próbálj meg lefutni egy félmaratont! Nem lesz könnyű, de egyértelműen megéri a fáradságot. Még mindig nem vagy meggyőződve róla? Íme, 11 ok, amiért érdemes lefutni a félmaratont … 

1. ok: Dicsekedhetsz vele

Lehet, hogy egy kicsit bután fog hangzani, de egyértelműen megszerzed magadnak a jogot arra, hogy élete végéig dicsekedj vele. Csak gondold végig, hány olyan embert ismersz, aki lefutotta a félmaratont. Valószínűleg nem túl sokat!

 

 2. ok: Büszke leszel magadra

Mintha az nem lenne elég, hogy dicsekedhetsz másoknak a teljesítményeddel, még rendkívül büszke is leszel magadra. Ettől nagyban megnő az önbizalmad, amely az élet számos más területén is a segítségedre lesz. Nagyon megéri …

 

 3. ok: Képes leszel megőrizni a motivációd

A futás könnyen válhat egyhangúvá és unalmassá, ha nem vigyázol, hogy időnként megfelelő kihívás elé állítsd önmagad. A félmaraton éppen az a dolog, amelyre szükséged van ahhoz, hogy motivált maradj, megőrizd az elszántságod, és hetente néhány alkalommal hajlandó legyél megizzadni.

 

4. ok: Hasonló érdeklődésű emberekkel ismerkedhetsz meg

A futás általában nagyon magányos tevékenység, és gyakran elszigeteli az embert másoktól. A félmaratonon való részvétel kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy olyan emberekkel ismerkedj össze, akik osztják a futás iránti szereteted. Könnyen szerezhetsz magadnak egy társat a futáshoz, aki segít abban, hogy megőrizd a motivációd, vagy akár igaz barátoddá válhat. Vagy esetleg a  szerelmeddé? Ki tudja!

 

5. ok: Remek formába fogsz kerülni

A félmaratonra való felkészülést legalább 3 hónap edzés előzi meg. Már amennyiben megfelelő formában vagy. Ha nem, akkor még tovább fog tartani, ám mindkét esetben mindenképpen remek formába fogsz kerülni az órákon át tartó edzések során. Márpedig az határozottan fantasztikus érzés, ha az ember jó formában van!  

 

6. ok: Vigyázni fogsz az egészségedre

A rendszeres futóedzés, amelynek segítségével felkészülsz a félmaraton kihívásaira, egyértelműen számos jó hatást gyakorol az egészségedre. A futásnak köszönhetően meg tudod őrizni a testsúlyod, erősebbé válik a szíved és az érrendszered, csökken a szívinfarktus kockázata, és javul az immunrendszered.

 

7. ok: Szervezettebbé fogsz válni

A komoly edzések és az értelmes célok – természetesen az, hogy célba érj egy félmaratoni versenyen – nagyobb szervezettséget kíván tőled, ami még hatékonyabbá fog tenni. Jól fogod kihasználni a szabadidőd, és optimális idő alatt fogod elvégezni a napi feladataid.

 

8. ok: Lehetőséged lesz külföldre utazni

A világon minden évben sok félmaratoni és maratoni versenyt rendeznek, ami remek lehetőséget kínálhat arra, hogy végre ellátogass más országokba, és megismerd a különböző kultúrákat. Az igaz, hogy egy kissé drága dolog külföldre utazni versenyezni, de ne feledd, hogy a pénz csak akkor ér valamit, ha boldoggá tesz.

 

9. ok: A hobbidból valami értelmes dolog lesz

Sok futó számára a futás csak a szabadidő eltöltésének egyik módja, vagyis nem több hobbinál. Ám ha lefutod a félmaratont, azzal a hobbid valami jelentőségteljesebb dologgá változik – olyanná, ami állandó fejlődésre sarkall.

 

10. ok: Kipróbálhatod a korlátaid

A félmaratonnal az ember kipróbálhatja a korlátait. Ennek két előnye van: először is, látni fogod, hol tartasz másokhoz képest. Másodszor, tudni fogod, hogy a képességeidnek megvannak a maguk korlátai. És egy kis alázat néha nem árt az életben!

 

11. ok: Sok kalóriát fogsz elégetni

Egy órányi futással körülbelül 600-1000 kalóriát tudsz elégetni. Most szorozd ezt meg azoknak az óráknak a számával, amelyre a félmaratonra való felkészüléshez szükséged van … Ehhez nem szükséges semmit hozzátenni, igaz?