A kosarad üres.

Próbáld ki a

A visszatérés: Hogyan szerezd vissza a kondíciód szülés után

Szinte minden várandós nő felszed néhány plusz kilót a terhesség alatt, bármennyire óvatos is az étrendjével és a testmozgással kapcsolatban. Ha nehéz volt a terhességed, ha ágyban kellett feküdnöd, vagy ha egyszerűen nem érezted elég jól magad ahhoz, hogy mozogjon, lehetséges, hogy sok felesleget szedtél magada, amitől majd minél hamarabb szeretnél megszabadulni. Íme, néhány ötlet, hogyan kezdj hozzá!

Állj neki mozogni

Amikor egy nő anyává válik, egy teljesen új világban találja magát, ezért eszébe sem jut, hogy mozogjon. Ám ha nem áll neki mozogni, a babaháj magától nem fog eltűnni.

Vigyázz, ne vidd túlzásba: valószínűleg alváshiányban szenvedsz, kimerültél és egy kicsit még mindig a baba hatása alatt vagy. Kezdd lassan: tégy egy sétát a babakocsival a háztömb körül, menj el egy kevésbé haladó Pilates órára egy közeli fitneszterembe vagy mozogj a babáddal együtt. Bármit is teszel, hatni fog, úgyhogy ne ess túlzásba.

Szoptass

Ez egy nagyon egyszerű, de hatásos tanács: szoptass. Egyedül a szoptatás segít naponta 500 kalóriával többet elégetni, ezért sokat segíthet az alakodon. Ráadásul ez teljesen természetes, erőfeszítés nélküli módja a fogyásnak.

Figyelj oda, mit eszel

Mivel annyi a dolog és az izgalom a baba körül, könnyen elfeledkezhetsz a saját igényeidről. Miközben arra figyelsz, hogy a babád tápláld, saját magad időnként elfelejtesz enni. És amikor rájössz, hogy egész nap nem ettél, gyorsan bekapsz valami, valószínűleg valamilyen egészségtelen falatot. Ismerős? Ha így étkezel, azzal biztosan nem sikerül leadnod a felesleges kilókat.

Figyelj rá, hogy naponta ötször étkezz, de arra is figyelj oda, hogy mit eszel. Ha sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztasz, az jót tesz a Te és a baba egészségének is, és segít a felesleges súlytól is megszabadulni. Ha nehezen tudod tartani a megfelelő napirendet, jegyezd fel, mit eszel – így könnyebben felismerheted, hol rejtőzik a probléma.

Tedd a tested feszesebbé

Fontos a zsírégetés, de ha külön figyelmet szentelsz a problémás területeknek, hamarabb fogsz jól kinézni. Az a fő gondod, hogy nagy maradt a hasad? Szerezz be egy szőnyeget és szánj napi 10 percet felülésekre. Ha egy másik területre szeretnél koncentrálni, vegyél egy tornavideót és azzal tedd feszesebbé a tested problémás területeit.

Maradj pozitív és optimista

Valószínűleg beletelik egy kis időbe, hogy visszaszerezd a várandósság előtti alakod – és ezzel nincs is gond. Haladj lassan és adj a testednek elegendő időt ahhoz, hogy felépüljön abból, amin az elmúlt kilenc hónapban keresztülment. Arra összpontosíts, hogy légy egészséges és fitt – a tökéletes alak majd csak ezután jön.

Próbáld meg nem elveszíteni a reményt, ha semmi sem sikerül. Talán úgy érzed, hogy egyszerűen nincs elég időd arra, hogy a dolgok pozitívan alakuljanak, de mindössze napi 30 percre van szükség ahhoz, hogy változtass a dolgokon. Ha ma nem sikerül, holnap próbálkozz újra.

Találj rá időt

Talán a legnagyobb probléma, amivel friss anyaként szembe kell nézned, az időhiány. Nagyon szeretnél mozogni, de egyszerűen nincs rá időd. Ha tényleg nincs időd arra, hogy elmenj egy edzőterembe, egy Pilates-stúdióba vagy az uszodába, létezik egy egyszerű megoldás: mozogj otthon.

Vásárolj egy futópadot, és használd, valahányszor csak alkalmad nyílik rá. Elég csupán napi 20 perc és máris látni fogod a változásokat. Ha túlsúlyos vagy, lehet, hogy a futópad túlságosan megterhelő a térded számára. Ilyenkor az ellipszisgép a tökéletes megoldás a felesleges súly leadásához. Itt is elég, ha naponta csak egy pár perccel kezdesz – és még a lakásból sem kell kilépned.

Ha valami kevésbé dinamikus mozgásfajtával szeretnél kezdeni, egyszerűen szerezz be egy szőnyeget és egy pár puha kézi súlyzót. Ily módon kihasználhatod azt az időt, amíg a baba alszik, és beiktathatsz egy kis edzést, hogy visszaszerezd a régi formád. Ha végképp nincs időd, próbálj ki egy multifunkciós testépítő gépet , amely napi öt perc alatt teszi formásabbá a tested. Bármit is választasz, ne add fel – még a napi öt perc is több, mint ha semmit sem csinálnál.

FIGYELMEZTETÉS A szakértők válaszai egyedi kérdésekre adott tanácsok, ezért nem alkalmasak nyilvános felhasználásra. Nem jelentenek orvosi vagy más szakmai véleményt, és sohasem helyettesíthetik az orvosnál vagy szakorvosnál tett látogatást. Mivel minden ember különböző, beszélje meg orvosával , megfelelnek-e Önnek a termékek és a gyakorlatok. Ne feledje, hogy a folyamatos kutatás és az adott szakterület fejlődése miatt egyes egészségügyi információk idejétmúltak lehetnek.