A kosarad üres.

Próbáld ki a

Aludj és fogyj egyszerre

Fogadj meg néhány hasznos tanácsot, és sokkal könnyebben fogsz megszabadulni a felesleges kilóktól. Csak aludj és fogyj!

Valóban lehetséges alvás közben fogyni?

Fogadj meg néhány hasznos tanácsot, és sokkal könnyebben fogsz megszabadulni a felesleges kilóktól. Csak aludj és fogyj!

Bár úgy hangzik, mint egy tündérmese, bizonyítottan igaz a fogyókúrának ez a módja. Amellett az ismert tény mellett, hogy a nemkívánatos kalóriákat alvás közben is égeti a szervezetünk, amerikai kutatók még egy szenzációs felfedezést tettek. Arra jutottak, hogy az alvás mennyisége és minősége befolyásolja az étvágyunkat befolyásoló hormonok működését.  

A fogyókúra ellensége: állandóan eszel, mégis éhes maradsz?

Tapasztaltad már, hogy egy álmatlan éjszaka után bármit és bármilyen mennyiségben képes lennél fölfalni, anélkül, hogy jóllaknál és elégedettnek éreznéd magad? Ha ismered ezt az érzést, akkor a leptin és a grelin nevű hormon hatásával szembesültél. A leptin feladata az, hogy az agy felé kommunikálja a teltségérzetet, míg a grelin az éhségérzetért felelős.  

Hogyan függ össze az alvás a fogyással?

Ha nem alszol eleget, a leptin szintje csökken a szervezetedben, emiatt pedig továbbra is éhes leszel, még ha nagy lakomát is csaptál. A grelin mennyisége ugyanakkor növekszik a nem elegendő alvás hatására, ami fokozza az éhségérzetet. Mivel ezek a hormonok általában egyszerre fejtik ki a hatásukat, a túlevés ördögi körét idézik elő, amitől aztán jól meghízol. Az alváshiány fokozta a kutatásokban szereplő résztvevők éhségérzetét, és növelte a grelin nevű "éhséghormon" mennyiségét a vérben. Minél kevesebbet aludt valaki, annál erősebb éhséget érzett.  

A minőségi alvás nélkülözhetetlen a fogyáshoz

A szakértők napi 8 óra alvást tartanak szükségesnek ahhoz, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben. Ez a 8 óra azonban nem sokat ér, ha nem alszol igazán jól – ha folyton felébredsz, ha rémálmaid vannak, ha megfájdul a fejed és elfekszed a nyakad, hiába alszol 8 órát. Manapság rengeteg féle matrac közül válogathatunk, de a lényeg az, hogy a számunkra legmegfelelőbbet válasszuk - azt, amelyik tökéletesen megfelel az igényeinknek és szükségleteinknek.

Nincs jó matracod? Nem tudod hogyan válassz? Akkor most van egy jó hírünk! A Dormeo webáruházában most minden matrac mellé ajándékba kapsz egy nagy értékű Variety ágyneműhuzat szettet, és ingyenesen otthonába szállítják a teljes csomagodat! Ráadásul ha most rendelsz részt veszel nyereményjátékunkban, ahol akár egy törökországi álomutazást is nyerhetsz! Kattints ide a részletekért >>>  

A megfelelő napi étrend

Az alvással való fokozott fogyás forradalmi módszeréhez érdemes betartani az alábbi étrendet: reggelire szénhidrátban gazdag ételeket kell fogyasztani, ebédre valami könnyű harapnivalót, estére viszont egy nagy adag fehérje ajánlott. Ezt persze érdemes kombinálni az anyagcsere gyorsaságának szempontjából kedvező aktivitásokkal, mint például erősítő edzésekkel. Így testünk a zsírégetést pontosan az éjszakai pihenés alatt aktivizálja.

Egy nagyon fontos szabály: Tejet és tejterméket, halat vagy tenger gyümölcseit fogyassz, sok zöldséggel és salátával! Ha nem így teszel, szervezetedben felgyülemlik az inzulin, amely blokkolja az éjszakai zsírégetést!

Tanácsaink a jobb alváshoz és fogyókúrához:

  • Legalább 3 órával lefekvés előtt már ne egyél!
  • Igyál jó sok vizet!
  • Az esti órákban (de nem közvetlenül lefekvés előtt!) végzett testmozgás még több kalória elégetésére serkenti a szervezetét alvás közben!
  • Szerezz be mihamarabb egy kényelmes matracot!
  • Zsírégető edzésre a legalkalmasabb a 16–20 óra közötti időszak.