A kosarad üres.

Próbáld ki a

Táplálkozz úgy, mint egy igazi bajnok

Az évről évre megrendezésre kerülő sporteseményekre atléták ezrei készülnek. Több ezer kisportolt test, akik csak egyvalamire tudnak gondolni: hogy bajnokok legyenek. Elgondolkoztál már azon, hogyan képesek elviselni azt a rengeteg intenzív edzést, és mégis megőrizni az egészségüket? Többek között úgy, hogy nagyon odafigyelnek az étkezésükre. Te is szeretnél úgy étkezni, mint egy bajnok?

1. bajnoki választás: Narancslé

A narancslé nagy népszerűségnek örvend a legtöbb professzionális sportoló körében. Egyszerű és finom, az elkészítéséhez nincs szükség sok időre és erőfeszítésre, és rendkívül egészséges! A narancslé sok A-, B1-, B9- és C-vitamint tartalmaz, és egyéb tápanyagban, például kalciumban, káliumban és rostban is gazdag. Nem muszáj ragaszkodnod a narancshoz – tehetsz hozzá más gyümölcsöket is, és elkészítheted a saját bajnoki gyümölcsleved vagy smoothie-d.

2. bajnoki választás: Tésztafélék

A tészta, amit 1001-féleképpen lehet elkészíteni, a profi sportolók egyik leggyakoribb választása. Hogy miért? Mert a tészta sok szénhidrátot tartalmaz, amelyből lassan szívódik fel az energia, ezért hosszabb ideig maradunk energikusak. Ideális választás a sportolók számára, akik nap mint nap nagyon intenzív fizikai erőfeszítésnek vannak kitéve. Ráadásul koleszterinmentes, és sokféle egyéb tápanyagot is tartalmaz. Ha Te is nagyon aktív életet élsz, minél gyakrabban vedd fel a tésztákat az étrendedbe.

3. bajnoki választás: Gabonafélék

A gabona a bajnokok igazi reggelije! Nagyon magas a tápanyag tartalma, és kiváló alapot biztosít az aktívan eltöltendő naphoz, ezért sok profi sportoló gabonaféléket választ a reggelihez. Ha szeretnél valami újat kipróbálni, kóstold meg a quinoa nevű gabonát, amely rendkívül gazdag rostokban és ásványi anyagokban.

4. bajnoki választás: Csirkesaláta

A profi sportolóknak gyakran van szükségük olyan ételekre, amelyek gyors energialöketet adnak, ugyanakkor nem töltik meg a gyomrukat túlságosan. A megoldás? Egy finom saláta némi csirkehússal vegyítve. Ebben az ételben együtt vannak azok a tápanyagok, amelyekre az intenzív fizikai tevékenységhez van szükség, és azok is, amelyek biztosítják a szervezet egészségét. Ennek az ételnek az az előnye is megvan, hogy a csirkesaláta sok más összetevővel kombinálható: próbáld ki vele az avokádót, a szőlőt, az almát vagy a burgonyát. Valódi bajnoki ételben lesz részed!

5. bajnoki választás: Pirítós

Ja igen, a pirítós is gyakori választás a profi sportolók körében. Reggelire vagy uzsonnára fogyasztják, ritkábban vacsorára. A pirítós azért olyan népszerű, mert finom, és azért is, mert sokféle egészséges összetevővel kombinálható. Hogy mik a legnépszerűbb összetevők? Tonhal, zöldségek, alacsony zsírtartalmú sajt, lekvár és vaj.

6. bajnoki választás: Joghurt diófélékkel és gyümölcsökkel

Az igazi bajnokok nagyon gondosan megválasztják, hogy mit esznek. Gyakran olyan ételre van szükségük, ami nem terheli meg a gyomrukat, mégis elegendő tápanyagot és energiát biztosít a szervezet számára. Tökéletes megoldást jelent ilyenkor a diófélékkel és gyümölcsökkel gazdagított joghurt. Frissítő, mégis nagyon egészséges és tápláló a szervezet számára. Ez a joghurtkeverék kiválóan alkalmas tízórainak vagy uzsonnának, ha nincs túl sok időd a főzésre.

7. bajnoki választás: Grillezett lazac

A lazac egyértelműen bajnok a halak között, legalábbis ha a benne található tápanyagokra gondolunk. Hogy miért olyan egészséges a lazac? Rengeteg vitamint, ásványi anyagot és sok omega-3 zsírsavat tartalmaz. Kiváló választás egy bajnoki ebédhez vagy vacsorához. Mire vársz még? Keress egy ízletes receptet, és kezdj hozzá a sütéshez!

8. bajnoki választás: Banán

A banán nagyszerű gyümölcs: rengeteg rostot, káliumot, magnéziumot, C-vitamint és B6-vitamint tartalmaz. Kiváló választás, mivel elősegíti a csontok növekedését, ezért sok sportoló akár több, mint 10 banánt is megeszik naponta. Mivel Te valószínűleg nem profi sportoló vagy, nincs szükséged ilyen sok banánra. Napi néhány darab azonban biztosan megadja azt az energiamennyiséget, amelyre szüksége van az előtted álló naphoz.