A kosarad üres.

Próbáld ki a

Az edzőgépek megfelelő használata – nincs sérülés vagy fájdalom – csak hatásos edzés

A leggyakoribb edzésfajták közé a különböző fitneszgépek segítségével végrehajtott edzésprogramok tartoznak. Ha csak most kezdesz edzeni, különösen oda kell figyelned, hogy elkerüld a lehetséges sérüléseket és fájdalmat.

Az edzés közben előforduló leggyakoribb sérülések

A fitneszgépeken végzett edzésnek megvannak a maga veszélyei. Előfordulhatnak sérülések, amelyek közül az alábbiak a leggyakoribbak:

  • gyulladás
  • izomgörcs,
  • húzódás,
  • izomhúzódás, vagy ennél is súlyosabb.

Elkerülheted ezeket a sérüléseket, ha óvatosan edzel és betartod az alábbi praktikus tanácsokat:

A biztonságos edzés alapjai:

  1. Rendkívül fontos, hogy lassú tempóban kezdd az edzést és fokozatosan növeld az intenzitást. Ez különösen a kezdőkre igaz, vagy akkor, ha új edzésprogramba fogsz.
  2. Edzés előtt melegíts be, mert azzal csökkented a sérülés veszélyét.
  3. Különösen figyelj oda a gerinctartásra megterhelő gyakorlatok alatt, ahol elsősorban a hátra nehezedik terhelés.
  4. Ne feszítsd túl az izmaid – csak amíg enyhe fájdalmat érzel. Ha edzés közben fájdalmat tapasztalsz, valamit nem jól csinálsz.
  5. Mindig kezd lassan, még akkor is, ha már egy ideje ezeket a gyakorlatokat végzed. Fokozatosan növeld az intenzitást.
  6. Rendszeresen mozogj. Ne hagyj ki edzéseket.

A megfelelő testtartás

A testtartás minden gyakorlatnál más, ennek ellenére van néhány általános szabály, amelyek segítenek megelőzni a sérüléseket.

•  Stabilitás

A helyes testtartás szempontjából a stabilitás a legfontosabb tényező. A legnagyobb fokú stabilitást akkor érhetjük el, ha a testsúly mindkét lábon egyformán oszlik el.

•  A gerinc természetes íve

A gerincsérülések az edzés során elszenvedett leggyakoribb sérülések, ezért fontos, hogy edzés közben sohase terheld meg túlságosan a gerinced.

Őrizd meg a gerinced természetes ívét. Ha a gerinced nem a természetes, enyhén ívelt, de egyenes helyzetben áll, súlyos sérülések érhetik. A legjobb esetben az ilyen sérülés miatt egy ideig nem tudsz edzeni, de a következményei nagyon súlyosak lehetnek.

FIGYELMEZTETÉS A szakértők válaszai egyedi kérdésekre adott tanácsok, ezért nem alkalmasak nyilvános felhasználásra. Nem jelentenek orvosi vagy más szakmai véleményt, és sohasem helyettesíthetik az orvosnál vagy szakorvosnál tett látogatást. Mivel minden ember különböző, beszélje meg orvosával , megfelelnek-e Önnek a termékek és a gyakorlatok. Ne feledje, hogy a folyamatos kutatás és az adott szakterület fejlődése miatt egyes egészségügyi információk idejétmúltak lehetnek.