A kosarad üres.

Próbáld ki a

A fogyókúra 7 ellensége

Olyan sokszor próbáltál lefogyni, de semmi eredmény? Most megtudhatod, miért. Felfedjük a fogyókúra leggyakoribb ellenségeit.

Biztos vagy benne, hogy a megfelelő módszert választottad a szép alak eléréséhez? Nem véletlenül mondják, hogy fogyókúrázáskor az egész életmódon változtatni kell. Nézd meg, mi az a hét dolog, ami leggyakrabban akadályozza a sikeres fogyókúrád.

1. Unalom

Emlékszel, hogy vannak olyan napok, amikor a szabadnapodon vagy a szabad délutánodon nem tudsz magaddal mihez kezdeni? Te is azok közé tartozol, akik túl gyakran nyitogatják a hűtőt, ha unatkoznak?

Tanács: foglald el magad

Nem véletlenül mondják, hogy fogyókúrázáskor az egész életmódunkon változtatni kell – találj egy olyan hobbit, ami távol tart a hűtőszekrénytől, amikor unatkozol. Olvass könyvet, fejts rejtvényt, kézimunkázz, tekerj el a legközelebbi múzeumba – foglald le a tested és az agyad.

2. Tilos az álmodozás

Szeretünk éjszaka és napközben is álmodni. Arról álmodunk, amihez nem juthatunk hozzá. Amikor fogyókúrázunk, édességekről és zsíros nassolnivalókról álmodozunk.

Tanács: ne nassolj álmodozás közben

Hozz tudatos döntést, hogy az ételeket kihúzod az álmok listájáról . Ha nem teszed, az éhségérzet tovább nő, a fagylaltról és a sült húsról szóló álmaid pedig általában a hűtőszekrény előtt érnek véget.

Ne dicsérd azokat az ételeket, amiket hiányolsz – minél kevesebb jelentőséget tulajdonítasz az ételeknek, annál kevésbé fogod kívánni őket. Még ha szereted is az édességeket, győzd meg magad, hogy az édesség nem a legjobb választás.

3. Stressz

Ezalatt nem csak a munkahelyi stresszt értjük – maga a fogyókúra is kellemetlen és stresszes élménnyé válhat. Túl sokan vannak meggyőződve arról, hogy fogyókúrázáskor az étel a legfőbb ellenségük, és rosszul érzik magukat, ha a „tiltott gyümölcsről” álmodnak vagy az után nyúlnak.

Tanács: felejtsd el a lelkiismeret furdalást

Ne feledd, a testednek szüksége van „üzemanyagra” ahhoz, hogy működni tudjon, és hogy minden bevitt energiát fel kell használnia. Ne aggódj – ha túl sokat ettél valamiből, amit nem lett volna szabad, másnap tölts 15 perccel többet a futópadon.

4. Érzékenység

Pesszimista és alacsony energiaszintű emberekkel vagy körülvéve? A szokásos következmény a túl sok evés. Úgy érezzük, hogy pótolnunk kell azt az energiát, amit mások kiszívtak belőlünk – és úgy tűnik, erre az evés a legalkalmasabb.

Tanács: tartsd távol magad az olyan emberektől, akik elszívják az energiád

Fogyókúrázáskor próbáld kerülni az ilyen embereket. Ha ez nem lehetséges, az „elvesztett” energiát gyümölccsel pótold, mivel az frissítően hat. Tölts több időt a családoddal és a barátaiddal, akik támogatnak a céljaid elérésében és próbáld meg velük együtt megvalósítani őket.

5. Milyen rendszeres a fogyókúrád?

Tudtad, hogy a gyomor 30 percenként küld éhségjelzéseket az agynak? Képzeld el, milyen ingerlékenyek (és éhesek) leszünk, ha naponta csak három étkezést fogyasztunk – és közben számoljuk a hosszú órákat, amíg korog a gyomrunk… Például, a munkahelyünkön csak ebédet eszünk, és amikor kiéhezve hazaérünk, bármit felfalunk, ami a kezünk ügyébe kerül. Nagy hiba!

Tanács: Előzd meg a szörnyű éhséget és egyél naponta ötször!

A rendszeres étkezés különösen akkor fontos, ha fogyókúrázol. Ne feledd a bölcs mondást: egyél gyakrabban, de kisebb adagokat. Ha 2-3 óránként eszel egy keveset, munkát adsz a gyomrodnak, és nem leszel farkaséhes.

6. Étkezési szokások

Az étkezési szokások is okozhatják a fogyókúra sikertelenségét. Evés közben ne olvass újságot, ne nézz tévét, ne hívd át a barátaid. Minden figyelmed fordítsd az evésre – a könyv, a tévé vagy egy érdekes beszélgetés elvonja a figyelmünket az ételről, ezért többet eszünk, mint szeretnénk.

Tanács: ne csak fogyókúrás ételeket vegyél, és ne menj éhesen élelmiszert vásárolni!

Nem kell kizárólag alacsony kalóriatartalmú, diétás termékeket vásárolnod: arra ügyelj, hogy kevesebb kekszet, édes üdítőitalt, chipszet, stb. vásárolj. Ha már beszerezted őket, nehéz ellenállni nekik, igaz? Próbáld gyümölcsökkel vagy joghurttal csökkenteni az éhségérzeted. A szomjúságot pedig vízzel vagy cukormentes teával csillapítsd.

Vigyázz, hogy ne menj éhesen élelmiszert vásárolni. Előfordulhat, hogy sok olyan dologgal töltöd meg a bevásárló kosarát, amit általában meg sem vennél. Írj bevásárló listát, és ne vegyél semmi mást.

7. Szexelj!

Elég aktív vagy az ágyban? A szakértők szerint az agyban található hipotalamusz és az Y-neuropeptid szabályozza az ételek és a szex utáni vágyat.

A szexuális életed is segíthet megszabadulnia az étkezési problémádtól – ha kielégíted az első (szexuális) étvágyad, a másodikat is csillapíthatod.

FIGYELMEZTETÉS A szakértők válaszai egyedi kérdésekre adott tanácsok, ezért nem alkalmasak nyilvános felhasználásra. Nem jelentenek orvosi vagy más szakmai véleményt, és sohasem helyettesíthetik az orvosnál vagy szakorvosnál tett látogatást. Mivel minden ember különböző, beszélje meg orvosával , megfelelnek-e Önnek a termékek és a gyakorlatok. Ne feledje, hogy a folyamatos kutatás és az adott szakterület fejlődése miatt egyes egészségügyi információk idejétmúltak lehetnek.