A kosarad üres.

Próbáld ki a

Hogyan maradj fitt zsúfolt napirend mellett is – gyors és egyszerű ötletek

Egy hosszú nap az irodában, millió feladat, a családra is szánni kell időt – észre sem veszed és a nap már véget is ért. Ha szeretnél formában maradni, de időhiány miatt ez nehezen megy, íme néhány megoldás a számodra. Ha betartod ezeket az egyszerű szabályokat, fitt maradhatsz – a zsúfolt napirended ellenére is.

Keress olyan sportot, amit élvezel

Ha nagyon zsúfolt a napirended, valószínűleg már most is eléggé feszült vagy – és semmi szükséged arra, hogy olyan dologgal töltsd a szabadidőd, amit nem szeretsz. Keress egy olyan sportot, amit élvezel, amely ellazít, és amitől jobban érzed magad. Ha ez sikerül, a mozgástól nem csak edzettebb leszel, hanem boldogabbnak és nyugodtabbnak is fogod érezni magad.

Ha az edzőtermet unalmasnak találod, próbálj a természetben való futással lazítani és kikapcsolódni. Ha valamilyen társaságibb tevékenységre vágysz, kosárlabdázz a barátaiddal vagy szervezz délutáni futballbajnokságot a munkatársaiddal.

Használjki minden adódó alkalmat

Ha túlságosan elfoglalt vagy ahhoz, hogy edzőterembe vagy futni járj, használj ki minden adódó alkalmat a mozgásra. Bármilyen fizikai tevékenység, amit be tudsz illeszteni a napirendedbe, segít, hogy megőrizze a fittséged.

Ha az irodád a hatodik emeleten található, a lift helyett használd a lépcsőt. Ha beszélned kell egy munkatársával, hívd el egy sétára, ahelyett, hogy leülsz vele értekezni. Kocsi helyett gyalog vagy kerékpárral menj a munkába. Minden egyes tevékenység, tűnjön bármilyen kevésnek is , segít az edzettség megőrzésében.

A multitasking

Valószínűleg jól ismered az irodai multitasking fogalmát, de ez is segíthet megőrizni a kondíciód. Szerezz be egy futógépet és eddz, miközben a híreket nézed. Még el kell olvasnod egy jelentést a holnapi értekezletre? Olvasd el szobakerékpározás közben. Hosszú telefonbeszélgetés az édesanyáddal? Emelgess súlyokat és használd a telefonálással töltött időt testmozgásra.

Aktív életmód az egész család számára

Ha van családod, minél több időt szeretnél eltölteni velük, és biztosan nem szeretnéd, ha az edzés elvenné az időd a családodtól. A legjobb megoldás, ha az egész család aktív életmódot folytat.

A hétvégén menjetek el túrázni, menjetek úszni, tervezz kerékpártúrát, szervezz családi teniszbajnokságot vagy egyszerűen játssz a gyerekekkel. Remekül fogod érezni magad és csodálatos családi emlékeket fogsz gyűjteni.

Tervezz előre

Ha előre eltervezed a napod, ügyelj rá, hogy jusson elég idő az edzésre is. Ha rendszeressé válik, sokkal egyszerűbb lesz. Legyen ez is olyan fontos, mint az evés vagy a zuhanyzás – azt sem szoktad kihagyni, igaz?

Az okos tervezés szintén sokat segít. Ha edzőterembe vagy uszodába mész, az otthonodhoz vagy a munkahelyedhez közel esőt válassz. Így munka előtt vagy után beugorhatsz, és nem veszítesz túl sok időt az odajutással.

Invesztálj egy házi fitneszgépbe

Edzés közben azzal tudsz sok időt megspórolni, ha saját házi fitneszgépet vásárolsz – el sem tudod képzelni, mennyi időt takaríthatsz meg azzal, ha nem kell az edzőterembe vagy a futópályára menned. Elmúltak már azok az idők, amikor a fitneszgépek drágák és ormótlanok voltak: mostanában nagyszerű multifunkciós gépeket lehet kapni, amelyek segítenek formában tartani a tested.

A kardió edzéshez szerezz be egy futópadot vagy egy szobakerékpárt, amit mindennap használhatsz. Bármikor, ha akad néhány perced, egyszerűen csak pattanj fel rá. Ha dinamikusabb edzésre vágysz, az ellipszis gép a megfelelő választás a számodra.

Ha nagyobb izmokat szeretnél, válassz súlyzópadot. Bármelyik testrészed feszesebbé teheted vele. Tégy mellé még egy pár egyszerű kézi súlyzót, és máris megvan a saját fitnesz stúdiód az otthonod kényelmében.

FIGYELMEZTETÉS A szakértők válaszai egyedi kérdésekre adott tanácsok, ezért nem alkalmasak nyilvános felhasználásra. Nem jelentenek orvosi vagy más szakmai véleményt, és sohasem helyettesíthetik az orvosnál vagy szakorvosnál tett látogatást. Mivel minden ember különböző, beszélje meg orvosával , megfelelnek-e Önnek a termékek és a gyakorlatok. Ne feledje, hogy a folyamatos kutatás és az adott szakterület fejlődése miatt egyes egészségügyi információk idejétmúltak lehetnek.