A kosarad üres.

Próbáld ki a

Hogyan táplálkoznak a legjobb atléták?

Télen is számos sportesemény van a világon. Több ezer professzionális sportoló fogja megmutatni képességeit a havon és a jégen, és próbál meg érmekért versenyezni. Éreztél már irigységet a feszes és vonzó testük láttán, és elgondolkodtál rajta, vajon hogyan kerültek ilyen fantasztikus kondícióba? Természetesen szigorú edzésprogrammal és egy gondosan megválasztott étrenddel! De mivel Neked valószínűleg nincs időd arra, hogy napi 6-8 órát eddz, lehet, hogy érdemesebb lenne megpróbálnod úgy étkezni, mint egy igazi sportoló.

1. tipp: Számold a kalóriákat

A világ legjobb sportolói nem szerénykednek az evéssel, éppen ellenkezőleg – általában meglehetősen sokat esznek. De ez benne a csel: minden nap olyan intenzív edzésnek vetik alá a testüket, hogy rengeteg energiára van szükségük. Neked viszont nincsen, ezért nem kell úgy étkezned, mint egy profi sportolónak. A példájukat azonban nyugodtan kövesd, és a szervezeted szükségletei szerint állapítsd meg a kalória bevitelt.

2. tipp: Rendszeres étkezés

Egy profi sportoló életében szinte minden étkezést gondosan megterveznek. Energia dús reggeli, edzés után frissítő uzsonna, könnyű ebéd, még egy kalóriadús uzsonna, majd a napi utolsó edzést követően általában egy nagyon szerény vacsora.  Amint látod, az étkezések az egész napra el vannak osztva – Te hányszor étkezel egy átlagos napon? Próbáld ki a napi ötszöri étkezést, és biztos hamarosan jobb formában leszel.

3. tipp: Hidratálj

Nem csak az evés a fontos, az ivásra is oda kell figyelni. A profi sportolóknak soha nem szabad hagyniuk, hogy kiszáradjon a szervezetük. Hogy miért? Mert a szervezet jobban működik, ha megfelelően van hidratálva, és mert a rendszeres vízbevitel segít megakadályozni, hogy valaki túl sokat egyen. Próbáld ki, igyál rendszeresen egész nap – meglátod, mennyivel jobban fogod érezni magad.

4. tipp: Az egyensúly a kulcs

Az igazi sportolók többnyire elég sokat esznek, de odafigyelnek rá, hogy kiegyensúlyozott étrendet kövessenek. A gyümölcsök, zöldségek, diófélék és fehérjék gondosan megválasztott kombinációja Neked is jót fog tenni. Nem az a fontos, hogy különlegesek legyenek az összetevők, hiszen minden embernek meg kell találnia a különböző ételeknek azt a helyes egyensúlyát, ami a saját igényeinek megfelel.

5. tipp: Késő esti étkezés

Röviden: Ne tedd! A profi sportolók mindig lefekvés előtt legalább két-három órával esznek utoljára. Nem jó, ha ilyenkor a szervezet túlságosan aktív marad, és reggelre jobban ki tudod pihenni magad. Általában az a szabály, hogy ahhoz igazítsd az evés mennyiségét, hogy mennyire leszel aktív utána: reggel, ha tudod, hogy sok kihívás vár Rád, egyél sokat. Este viszont, lefekvés előtt, nagyon keveset, vagy egyáltalán semmit se egyél.

6. tipp: Tervezz előre

Az igazi bajnokok az életük legtöbb területén nagyon jól szervezettek – beleértve az étkezések megtervezését is. Legalább egy nappal előre tervezd meg, mit fogsz enni, így biztos lehet benne, hogy hozzájutsz a szükséges tápanyagokhoz, az étrended pedig kiegyensúlyozott lesz. Lehet, hogy ez egy kissé fárasztónak tűnik, de a végén, amikor majd szívesen mutogatod a tökéletes tested, látni fogod, hogy mindent megért! 

7. tipp: Magas tápérték

Fontos, hogy a profi sportolók a legoptimálisabb hatást érjék el az elfogyasztott ételekkel, vagyis magas tápértékkel rendelkező összetevőket kell fogyasztaniuk, hogy megadjanak a szervezetüknek mindent, amire a hatékony működéshez szüksége van.  Lehetőleg kerüld az alkoholt, a kenyeret és az édességeket, mert azok többnyire csak üres kalóriákat jelentenek. Ha ezt betartod,  máris jó úton fogsz haladni afelé, hogy úgy nézz ki, mint a tökéletes testű sportolók. Sok szerencsét!