A kosarad üres.

Próbáld ki a

Néhány jó tanács, mely segíthet a dohányzásról való leszokásban

Elkezdődött az újév, és eljött az idő, hogy néhány olyan dolgon változtass az életedben, amiket nem szeretsz. Sokszor próbáltad már abbahagyni a dohányzást, de sohasem sikerült? Most itt a lehetőség - próbáld meg követni az alábbi tippeket, és mostantól kezdj egészségesebb és boldogabb életet élni. És ne feledd: a dohányzás egy választás, melyen csak te tudsz változtatni!

#1 Tipp: Ne felejtsd el, hogy le akarsz szokni

Amikor kevéssé vagy motivált, jusson eszedbe, hogy tulajdonképpen miért akarsz leszokni, azért, mert a dohányzás rossz? Akkor valószínűleg nem fog sikerülni. Azért kell leszoknod, mert a dohányzás súlyos betegséget okoz, megakadályozza, hogy aktív életet élj, és meghatározza azt, hogy mivel töltöd a mindennapjaid. Írd le az okokat, és sokkal könnyebb lesz a leszokás.

#2 Tipp: Ne egyedül szokj le

A leszokás sokkal könnyebb, ha valaki olyannak fogsz össze, aki szintén le szeretne szokni, így teljesen megért téged. Ha ez nem lehetséges - és általában nem az - akkor legalább mondd el a családodnak, barátaidnak, vagy munkatársaidnak, hogy megpróbálsz leszokni. Segíthetnek neked, támogathatnak akkor, amikor a legnagyobb szükséged van rá. 

#3 Tipp: Ne szívj el egyetlen cigarettát sem

A dohányzás egy függőség, és a legtöbb ex-dohányos visszaesik, ha meggyőzi magát arról, hogy egyetlen cigaretta nem fog ártani. Ez nem igaz! Megárt - egyetlen szál cigaretta, vagy egyetlen slukk nem károsítja ugyan közvetlenül az egészséget, de felébreszti a függőséget, és ismét erre a rossz szokásra fogsz gondolni. Ha elhatároztad, hogy leszoksz, ragaszkodj ehhez, és ne tegyél egyetlen kivételt sem!

#4 Tipp: Foglald le a kezeid és a szád

A dohányzás egy olyan szokás, amit nem lehet könnyen elfelejteni,- ha abbahagyod a dohányzást, szükséged lesz valamire, ami helyettesíti a dohányzás tevékenységét, lefoglalja a kezed és a szád. Próbáld meg a rágógumit, a mentát, vagy az evést. Az étellel azonban légy óvatos, mert nem szeretnéd az egyik rossz szokást egy másikra cserélni.

#5 Tipp: Találj új, egészségesebb függőséget

Sokkal könnyebb úgy leszokni a dohányzásról, ha találsz magadnak valamilyen támaszt, ami átsegít a nehezebb időszakon. A legjobb, ha találsz magadnak egy másik, egészséges függőséget; mi azt ajánljuk, hogy cseréld a dohányzást rendszeres testedzésre! A rendszeres edzés segít ellazulni, és lefoglal a legnehezebb időszakban.  

#6 Tipp: Kerüld az alkoholt

Az alkoholfogyasztás a dohányzás iránti vágy legfőbb kiváltója. Ha abbahagyod a dohányzást, próbáld meg rövid ideig teljesen távol tartani magad az alkoholtól. Ugyanez vonatkozik a többi olyan dologra is, melyek felébresztik a dohányzás iránti sóvárgást- ilyen a kávé, a bulizás, a munkahelyi stressz, és ehhez hasonlók. Sokkal könnyebb leszokni, ha kerülöd az olyan szituációkat, melyek során általában sokat dohányoztál.

#7 Tipp: Jutalmazd magad

Ha jól mennek a dolgok, jutalmazd meg magad, és ezzel megerősíted a motivációd. Szükséged van néhány ötletre? Vegyél valamit, amire mindig is vágytál, de végül sohasem vetted meg, lazíts egy kellemes masszázzsal, vagy jutalmazd magad egy külföldi úttal.

#8 Tipp: Gondolkodj pozitívan

Azoknál, akik le szeretnének szokni a dohányzásról a legnagyobb problémát a negatív hozzáállás szokta okozni. Ha krízist élsz át, próbálj meg a pozitív dolgokra koncentrálni. Jó úton haladsz egy sokkal egészségesebb élet irányában, kezed, hajad, ruháid már nem füst szagúak, és sokkal szabadabb az életed a cigaretta nélkül.

#9 Tipp: Tanulj a hibáidból

Egy kissé ironikus, de igaz- a legjobb tipp a leszokáshoz, hogy tanulj saját hibáidból. Igazán nem szokatlan, hogy valakinek nem sikerül a leszokás elsőre, de ez nem ok arra, hogy abbahagyd a próbálkozást. Mindenkinek más és másfajta ösztönzésre van szüksége egy olyan rossz szokás leküzdéséhez, mint a dohányzás. Ne félj a saját hibáidból tanulni, és találd meg az utadat!