A kosarad üres.

Próbáld ki a

Nyújtás – edzés előtt, edzés után vagy bármikor

Biztosan voltak olyan reggeleid, amikor felébredéskor izomfájdalmat éreztél, holott éjszaka egyszerűen csak aludtál. Ez leggyakrabban akkor fordul elő, amikor úgy kezdünk el edzeni, hogy előtte nem végzünk megfelelő bemelegítést.

Képzeld azt, hogy a tested egy jármű, amit be kell melegíteni, mielőtt nekiállnál vele száguldozni. A testünk ugyanilyen. Nem feltétlenül edzés előtt vagy után kell nyújtani. Nyújts reggel, mielőtt munkába indulsz, és így készítsd fel a tested az akcióra.

Először is hadd magyarázzunk el néhány alapvető dolgot, hogy helyesen tudd végezni a nyújtásokat.

Mi a nyújtás?

Minden olyan gyakorlat vagy tevékenység, amely az izmokat és az ízületeket rugalmasabbá teszi, nyújtó gyakorlatnak számít.

Miért fontos, hogy a tested rugalmas legyen?

A megfelelő rugalmasság befolyással van az életstílusunkra. Ez megmutatkozik a tevékenységeinkben, az egyensúly megtartásában, és végül, de nem utolsó sorban a szellemi állapotunkban.

A rendszeres testmozgás befolyással van a motoros idegrendszer és a központi idegrendszer közötti kapcsolódásra, és ezen keresztül az ember testtudatára.

A nyújtás három fontos szabálya:

  • Lassan végezd a gyakorlatokat, és csak addig csináld, amíg enyhe fájdalmat nem érzel,
  • Mindkét oldalt egyformán nyújtsa meg, ugyanazokkal a gyakorlatokkal,
  • Ugyanez vonatkozik az előre és hátrafelé irányuló nyújtásra.

Milyen gyakran nyújtsunk?

Nyújtani mindennap lehet. Azt tanácsoljuk, hogy első alkalommal délután kezdj nyújtani, amikor az izmok és az ízületek már bemelegedtek egy kicsit. Egy-két hét után már reggel is elkezdhetsz nyújtani – ez különösen sokat segít abban, hogy észrevedd a hatást.

Mennyi ideig tartson?

15-30 percig, attól függően, hogyan érzed magad. A nyújtásnak az az előnye, hogy bárhol végezhető. Nincs szükség drága felszerelésre: elegendő egy kényelmes öltözék és valamennyi hely.

Azt tanácsoljuk, hogy minél hamarabb kezdj el nyújtani. Csak így kerülheted el, hogy az ízületeid és az izmaid egyre merevebbé váljanak.

FIGYELMEZTETÉS A szakértők válaszai egyedi kérdésekre adott tanácsok, ezért nem alkalmasak nyilvános felhasználásra. Nem jelentenek orvosi vagy más szakmai véleményt, és sohasem helyettesíthetik az orvosnál vagy szakorvosnál tett látogatást. Mivel minden ember különböző, beszélje meg orvosával , megfelelnek-e Önnek a termékek és a gyakorlatok. Ne feledje, hogy a folyamatos kutatás és az adott szakterület fejlődése miatt egyes egészségügyi információk idejétmúltak lehetnek.