A kosarad üres.

Próbáld ki a

Elkezdtem edzeni. Most mi legyen?

Gratulálunk! Végre elkezdtél edzeni. Lehet, hogy már olyan szintre jutottál, hogy nem csak Te, hanem a körülötted élők is pozitív változásokat vettek észre: karcsúbb lettél, feszesebb lett a tested, több az energiád és jobb a hangulatod. De mi legyen ezután?

Hogyan kezeljük az izomlázat, hogyan tartsunk ki és végezzük tovább a fárasztó testmozgást?

Fantasztikus eredmények már az elején

Kezdetben, főleg, ha újonnan kezded az edzést, gyors fejlődést figyelhetsz meg, ami óriási motiváció. Néhány edzőtermi vagy otthoni edzés után észre fogod venni, hogy:

  • javult az izomtónusod (feszesebb izmok),
  • az edzés után nyugodtnak és ellazultnak érzed magad,
  • javult az izmok vérkeringése.

Lehetséges mellékhatások

Ha elkezdesz edzeni, előfordulhatnak negatív mellékhatások is, különösen, ha nem végezted helyesen az edzést. Izomlázat fogsz tapasztalni.

Az edzés utáni fájdalom oka:

  • nem megfelelő bemelegítés és levezetés,
  • túlzásba vitt edzés,
  • a gyakorlatok nem megfelelő megválasztása.

Kimerültséget érezhetsz, ha edzés előtt nem aludtál és nem étkeztél rendesen.

Ha eleinte nem érzed magad nagyszerűen, ne add fel

A testnek hozzá kell szoknia az edzéshez. Ha mindig izzadsz és fáradtságot tapasztalsz, a munkád eredménnyel fog járni. Erőfeszítés nélkül nincs eredmény.

A lefutott vagy lekerékpározott kilométerek, vagy a leúszott távok utáni legnagyobb jutalom, hogy kényelmesen fogod érezni magad a bőrödben – ez olyan valami, amit pénzért nem lehet megvásárolni. Hamarosan magabiztosabb leszel, és rá fogsz ébredni, hogy szükséged van a napi mozgásra ahhoz, hogy jól érezd magad.

Az erőfeszítéseid ellenére sem tapasztalsz eredményeket

Kezdetben sokkal látványosabbak voltak az eredmények, mivel a tested nem volt feszes és gyorsan hozzászokott az edzéshez. Idővel úgy érezheted, hogy lassabb a fejlődés, de ne aggódj: mindenkivel így történik. Nem kell mást tenned, mint kitartóan folytatni az edzést, mivel ez az egyetlen út a sikerhez.

Ha valóban semmilyen fejlődést nem veszel észre magadon, változtass az edzésfajtán vagy válassz másfajta gyakorlatokat, mivel lehetséges, hogy a tested túlságosan hozzászokott az eddigi mozgáshoz. Kérd szakember tanácsát!

Tartsd fenn az edzés ritmusát még akkor is, ha nagyon vágysz a lustaságra

Nagyon üdvözítő a kezdeti lelkesedés, de sokan két hónap után feladják. Túl sokat várnak, és amikor a vágyuk nem teljesül, feladják.

Légy türelmes: hosszú távon biztosan kifizetődik. Te felelsz a saját tested fejlődéséért.

A nagyobb motiváció és kitartás érdekében

1. Képzeld el, mit fogsz elérni az edzéssel

Jobban fogod érezni magad, könnyebben tudsz majd kosárlabdázni, szebben fogsz mutatni fürdőruhában, vonzóbb lesz a külsőd, társaságban nyugodtabb leszel, az önbizalmad megnő.

2. Válassz ki tíz biztató szót és képzeld őket magad elé:

  • egészséges,
  • egyenes tartás,
  • kellemes,
  • elégedett,
  • nyugodt,
  • büszke,
  • erős,
  • boldog,
  • szerető,
  • kedves ...

Az élet szebbnek, a jövő biztosabbnak fog tűnni.

FIGYELMEZTETÉS A szakértők válaszai egyedi kérdésekre adott tanácsok, ezért nem alkalmasak nyilvános felhasználásra. Nem jelentenek orvosi vagy más szakmai véleményt, és sohasem helyettesíthetik az orvosnál vagy szakorvosnál tett látogatást. Mivel minden ember különböző, beszélje meg orvosával , megfelelnek-e Önnek a termékek és a gyakorlatok. Ne feledje, hogy a folyamatos kutatás és az adott szakterület fejlődése miatt egyes egészségügyi információk idejétmúltak lehetnek.